آن چه درباره کابينت بايد بدانيم

آشپزخانه ها يکي از کليدي ترين مکان ها در ساختار زندگي ما ايرانيان مي باشد.  وقت زيادي از بانـوان ايرانـي در آشپزخانه سپري مي شود. در طراحي کابينت و دکوراسيون آشپزخانه توجه به نکات ذيل ضروري است:

1-پيش بيني فضاي مناسب جهت ظروف ، ادويه ، مواد غذايي و . . .

2-دسترسي آسان به اين فضاها و رعايت نکات آرگونوميک براي بانوان

3-رعايت سادگي و زيبايي در طراحي ، آشپزخانه نبايد جاي شلوغي به نظر برسد.

4-استفاده از يراق آلات مناسب و با کيفيت ،ريل ها، لولاها ، جکها و سبدهاي مختلف نقش اساسي در راحتي ما در آشپزخانه ايفا مي کنند.

5-جانمايي صحيح يخچال ، ماشين لباسشويي و ظرفشويي ، گاز و سينک ظرفشويي

حالا نوبت انتخاب نوع مواد اوليه و مدل مي باشد

انواع مدل هاي کابينت

1- کابينت مدرن

بيشتر افرادي که به دنبال طرح هاي ساده هستند اين مدل را انتخاب مي کنند ، که بسته به نوع مواد اوليه معمولا اقتصادي تر از ساير مدل ها است.

2- کابينت کلاسيــک

انواع ابزارها بر روي دربها توسط CNC و همچنين تاج ها ، زيرچراغي و پاخورهاي پرپيچ و خم ويژگي اين مـدل مي باشد. ستون هاي قدي و غيرقدي به زيبايي اين مدل خواهند افزود.

3- کابينت طرح انزو

انزو نام يک برند خارجي است که در زمينه دکوراسيون و مبلمان فعاليت مي کند. کابينت هايي که در ايران شبيه اين شرکت ساخته مي شود به انزو معروف شده اند.

اين کابينت ها داراي ويژگي هاي متفاوت زير هستند:

الف)ضخامت درب معمولا از 25 ميليمتر به بالا مي باشد

ب)بر روي لبه درب ها ابزار ساده اي اجرا مي شود.

ج)اغلب اوقات رنگ درب ها سفيد و يا نزديک به آن مي باشد.

د)اين نوع کابينت مي تواند ، به صورت وکيوم اجرا شده و يا از رنگ براي پوشش درب ها و ستون ها استفاده شود.

4-کابينت نئوکلاسيک

درب ها و ستون ها در اين نوع از يک قاب ساده تشکيل می شود، تاج و پاخور نيز از کلاسيک ساده تر هستند

نوع مواد اوليه ، کابينت را به دسته هاي زير تقسيم مي کند:

1-فينگر جوينت

قطعات کوچک چوب به وسيله چســب هاي ضدآب و ابزارهاي خاص کنار هم چسبانده شده و صفحات بزرگ بوجود مي آورند. از اين قطعات براي توليد صفحات ميز و کابينت و همچنين درب هاي کابينت استفاده مي شود. زيبايي طبيعي، ضدآب بودن، دوام طولاني و قابليت بازسازي آسان  ، فينگرجوينت را به يکي از بهترين گزينه ها براي کابينت تبديل کرده است.

2-روکش چوب

روکش هاي طبيعي چوب بر روي صفحات خام MDF پرس مي شود ، آنگاه مي توان از اين صفحات در توليد طرح هاي کلاسيک و يا حتي مدرن استفاده کرد و معمولا از رنگ هاي پلي استر و يا پلي يورتان براي پوشش درب ها استفاده مي شود. در مقابل آب و ضربه آسيب پذير مي باشد.

3-ممبران

روکش هايي از جنس PVC بر روي صفحات يک طرف خام MDF که از قبل طرح هاي مورد نظر بوسيله CNC بر روي آن اجرا شده است ، چسبانده مي شود. استفاده از چسب هاي آلماني مرغوب منقضي نشده و همچنين دستگاه پرس بدون عيب در کيفيت اين نوع نقش اساسي دارد. در صورت انجام صحيح مراحل فوق ، درب هاي کابينت از مقاومت و کيفيت بالايي در مقابل آب و ضربه برخوردار مي گردند. رنگ ها و طرح هاي متنوع روکش هاي PVC مي تواند هر سليقه اي را راضي نمايد.

در اجراي کابينت هاي مدرن ، کلاسيک و انزو مي توان از وکيوم استفاده کرد.ممبران به لحاظ ساختاري با وکيوم تفاوت چنداني ندارد، اما در ممبران از پرس مدرن تر و کامل تري براي چسباندن روکش PVC  استفاده مي شود.

اين مدل به لحاظ دوام بيشتر و ضدآب بودن کاملا اقتصادي مي باشد.

4- mdf ملامينه

در اين نوع ، از صفحات دورو ملامينه که برش خورده و لبه هاي آن نوار شده براي درب ها استفاده مي گردد. نوع MDF  مي تواند هاي گلاس ، مات و يا سوپر مات باشد و همچنين طرح ها و رنگ هاي فوق العاده متنوعي وجود دارد که مي تواند رضايت مشتري را جلب نمايد. اين نوع فقط در کابينت مدرن قابل استفاده است. نوع MDF  مورد استفاده ، دستگاه هاي برشکاري ، نوار PVC ، چسب نوار و … همه در کيفيت اين نوع کابينت بسيار موثر مي باشند.

 

به اشتراک بگذارید

سبد خرید